Blue Air
Compania Blue Air a fost creată în anul 2004 ca prima companie aeriană românească cu capital 100% privat. Prin înființarea ei s-a dorit crearea unei alternative pentru zboruri ieftine, sigure și confortabile. Blue Air leagă cele mai importante destinații europene și este un trasportator de tip smart flying ce se bazează pe performanța flotei, piloți foarte experimentați, peste 3000 de agenții partenere atât în România cât și în străinătate, rute variate și exclusive și personal specializat în cadrul tuturor aeroporturilor pe care operează. Compania aeriană are ca bază principală Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Compania, prezentă de peste 11 ani pe piață oferă zboruri către peste 70 de rute directe în Belgia, Cipru, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Portugalia, România, Suedia și Marea Britanie. Blue Air are 5 baze operaționale în București, Bacău, Iași, Larnaca și Torino. Flota companiei este formată din aparate Boeing 737, cu interioare și scaune ce îmbină cea mai nouă tehnologie cu confotul pentru a oferi cea mai bună experiență de zbor. Din 2016, compania a devenit un membru complet al IATA.
Flota
Flota companiei Blue Air numără 15 aeronave de tip Boeing cu o vârstă de aproximativ 20 de ani, însă este într-o continuă creștere a numărului acestora odată cu creșterea numărului de rute și de frecvențe de zbor. Toate aeronavele de tip 737-300, 737-400, 737-500, 737-700 și 737-800 au o capacitate între 126 și 189 de locuri și o viteză maximă de zbor de 823 km/h (seriile 700 și 800) și o distanță ce variază între 3900-6200 km.
Împreună cu biletul de avion Blue Air, pasagerii pot achiziționa, de asemenea, transfer cu autobuzul pentru unele destinații. Transferul este disponibil de la Constanța sau Brașov, la Aeroportul Otopeni și retur. În acest fel, pasagerii beneficiază de un sistem de rezervare unic al transferului, integrat în rezervarea biletului de avion Blue Air.
Destinatii Blue Air
- Alghero
- Alicante
- Amsterdam
- Astypalaia
- Atena
- Bacau
- Barcelona
- Bari
- Bergamo Ski Region
- Berlin
- Birmingham
- Bodrum
- Bologna
- Bordeaux
- Brindisi
- Bruxelles
- Bucuresti
- Castellon
- Catania
- Chios
- Cipru
- Trieste
- Valencia
- Venice
- Verona
- Warsaw
- Zakynthos
- Zürich
- Florenta
- Frankfurt
- Genoa
- Glasgow
- Hamburg
- Tenerife
- Timisoara
- Tirana
- Torino
- Toulouse
- Trapani
- München
- Napoli
- Naxos
- Helsinki
- Hurghada, Luxor and Marsa Alam
- Iasi
- Ibiza
- Köln
- Lamezia Terme
- Lisabona
- Liverpool
- Palermo
- Paris
- Pescara
- Prague
- Rhodes
- Roma
- Salonic
- Samos
- Corfu
- Crete
- Dublin
- Copenhaga
- London
- Londra
- Lyon
- Madrid
- Malaga
- Mallorca
- Malta
- Mamaia – Constanta
- Milan
- Milano
- Santorini
- Seville
- Sibiu
- Stockholm
- Stuttgart
- Tel Aviv
- Cluj-Napoca
- Oslo
- Nice Côte d’Azur
Ca bagaj de mână este admisă o singură piesă de bagaj care nu poate depăși 10 kg și dimensiunea de 55 cm x 40 cm x 20 cm. În aceste dimensiuni sunt incluse și toate accesoriile (roți, mânere, buzunare exterioare, etc.). Copiii nu pot deține bagaj de mână, dar au inclus în mod gratuit un bagaj de cală de 32 kg.
Fiecare pasager poate deține o singură piesă de bagaj de mână. Gențile și orice fel de dispozitive (aparate foto, laptop-uri, tablete, etc.) trebuie plasate în acest bagaj. Doar produsele achiziționate din aeroport din magazinele Duty Free pot fi transportate separat de bagajul de mână.
În situația în care un pasager se prezintă la poarta de îmbarcare cu un bagaj ce nu are dimensiunile sau greutatea în limitele admise, acesta va fi taxat suplimentar cu 65 €/ bagaj/ pasager/ segment. Bagajul va fi considerat astfel bagaj de cală. În momentul controlului acestor bagaje în cadrul procesului de check-in sau de îmbarcare, prioritate are factorul greutate, ce se va aproxima în favoarea călătorului la numărul de kilograme cel mai mic.
Fiecare pasager poate deține cel mult patru piese de bagaj cu dimensiuni maxime de 100x80x30cm și o greutate maximă de 32 kg/ piesă ce nu poate fi cumulată între doi sau mai mulți pasageri. Taxa pentru bagajul de cală variază în funcție de sezon astfel:
– în sezonul de vârf (15.12.2015 – 12.01.2016, 23.04.2016 – 08.05.2016, 10.06.2016 – 20.09.2016) taxa este de 25 €/ bagaj/ pasager/ segment de zbor
– în afara sezonului (21.09.2015 – 14.12.2015, 13.01.2016 – 22.04.2016, 09.05.2016 – 09.06.2016, 21.09.2016 – 29.10.2016) taxa este de 18 €/ bagaj/ pasager/ segment de zbor.
Dacă plata bagajului de cală se efectuează la aeroportul de plecare odată cu efectuarea check-in-ului și eliberarea cărții de îmbarcare, taxa este de 50 €/ bagaj/ segment de zbor. Pentru copiii de până la 2 ani, se acceptă o piesă de bagaj de până la 32 kg, căruciorul fiind considerat bagaj de cală. Pentru alte bagaje se aplică regulile valabile în cazul adulților.
Bicicletele sunt acceptate pentru transport doar ca bagaj de cală, pentru care se plătește o taxă de 25 €/bicicletă/segment de zbor. Pentru transportul echipamentelor de sport pentru golf, ski, ski nautic, în cazul cărora greutatea nu depășește 32 kg, se va plăti o taxă de 30 €/ pasager/ segment de zbor. Transportul acestora presupune împachetarea în prealabil de către pasageri în cutii speciale.
Serviciul de check-in online este gratuit și disponibil pentru destinațiile de plecare: Bacău, Barcelona, Bruxelles, București, Catania, Koln, Larnaca, Madrid, Malaga, Milano Bergamo, Milano Linate, Nisa, Paris, Roma, Sibiu, Torino Caselle, Torino Cuneo și Valencia. Check-in-ul pentru restul rutelor se va face în mod gratuit în cadrul aeroportului, înainte de plecare, însă, indiferent de ruta de călătorie serviciul de check-in la aeroport este gratuit, începând cu 28 august 2015.
După efectuarea check-in-ului online, pasagerii trebuie să tipărească cartea de îmbarcare și să o prezinte la poarta de îmbarcare împreună cu documentele de călătorie la toate punctele de verificare. Serviciul de check-in este disponibil în intervalul de 30 de zile și 4 ore înainte de decolare. Timpul de prezentare la aeroport este de minim 90 de minute în cazul în care există bagaj de cală și de minim 60 de minute dacă se călătorește doar cu bagajul de mână.
Persoanele cu dizabilități trebuie să se prezinte la poarta de îmbarcare cu 2 ore înainte de îmbarcare. În urma check-in-ului, locurile for fi atribuite în mod aleatoriu, excepție făcând cazul în care se plătește taxa aferentă alegerii acestora înainte de emiterea cărților de îmbarcare.
- ADS -