20% dintre clienții online ai librăriilor Cărtureşti au ales ambalajele reutilizabile R-CREATE in locul ambalajelor de unică folosinţă utilizate pentru coletele comandate. Colaborarea s-a desfășurat în perioada 22 mai – 02 iunie 2020 in parteneriat cu FAN Courier și a avut un feedback pozitiv în proporție de 100%.
Utilizarea noului sistem returnabil a dus la diminuarea semnificativă a cantităţii de ambalaje de unică folosinţă şi a reprezentat un prim pas spre reducerea poluării, în special în contextul global actual. În plus, s-a făcut un saving de 35% aer transportat, prin compactarea coletului, pe langa reducerile semnificative din zona logistica.
Concluzia testului a fost ca pe lângă impactul ecologic al serviciului oferit de către R-CREATE, există și beneficii operaționale pentru companiile partenere, precum reduceri semnificative față de soluțiile de unică folosință pe 3 direcții: timp de împachetare, spațiu salvat și minimizarea complexității (ambalajul R-CREATE este one size, cu mecanism flexibil de ajustare a dimensiunii efective)
Adrian Păun, Online Marketing Manager Cărturești: „ Cărturești.ro salută interesul clienților noștri pentru ambalajele returnabile R-CREATE! Ca întotdeauna, clienții noștri de dovedesc că suntem co-interesați în a transforma împreună lumea în care trăim. Suntem fericiți că am găsit, în R-CREATE și FAN Courier, parteneri pe aceeași lungime de undă și alături de care să putem construi mai departe.”
Linda Vasilescu, founder R-CREATE: „Colaborarea cu Cărturești și FAN Courier a avut rezultate foarte bune: 1 din 5 clienți a ales ambalajul reutilizabil R-CREATE, iar feedback-ul a fost pozitiv, mesajul dominant fiind că acestă funcționalitate era așteptată de către cumpărători. Așadar, episodul pilot cu Cărturești ne-a confirmat că piața are nevoie de serviciul nostru”.
Cornel Morcov, CCO FAN Courier: „ În calitate de lider de piață avem o responsabilitate în plus în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător și de aceea ne-am alăturat proiectului R-CREATE, încurajând astfel de inițiative. Ne bucurăm că există un număr mare de clienți care au decis să folosească o variantă ecologică de ambalare, iar feedback-ul tuturor a fost pozitiv. Vom merge mai departe cu acest proiect și vom continua să depunem eforturi pentru a limita pe cât posibil folosirea ambalajelor de plastic nereturnabile ”
Procesul operațional al colaborării a fost simplu: soluția de ambalare a fost aleasă de către clienți în secțiunea check-out de pe site, iar ambalarea s-a făcut în depozitul Cărturești. Curierii FAN Courier au făcut livrările și au ridicat ambalajele în aceeași întâlnire. Retururile ambalajelor goale au fost făcute către Cărturești pe fluxurile existente.
Start-up-ul lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câştigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil organizat de Impact Hub şi PepsiCo.
În contextul problemei poluării, care devine tot mai apăsătoare pentru companii şi guverne deopotrivă, nevoia de astfel de soluţii a devenit tot mai stringentă, în special pentru retailerii tradiţionali şi online. Această nevoie este subliniată şi de faptul că, din 2021, intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă.
R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.
Din echipa R-CREATE fac parte Linda Vasilescu (fondator), Adina Huma si Bernhard Lutzer co-fondatori.
R-CREATE este solutia de impachetare eco friendly, creată special pentru comercianții online, prin care ambalajele de unică folosinţă aferente livrărilor sunt înlocuite cu un ambalaj returnabil şi refolosibil.
Ideea s-a născut în cadrul Impact Hub Vienna, ca proiect de cercetare referitor la o soluţie de economie circulară care să aibă efect într-adevăr relevant pentru mediu.
Oamenii din spatele R-CREATE sunt o echipă româno-austriacă de profesionişti cu experienta in consultanta strategica, logistică, marketing, digital growth si cercetare stiintifica in fizica materialelor.