Booking a acceptat sa puna capat tacticilor inselatoare!
Ce schimbari vor aparea pe site-ul de rezervari online
Comisia Europeană a transmis vineri că platforma de rezervări online Booking.com s-a angajat să pună capăt „tehnicilor manipulative” de pe site-ul său, cum ar fi termenele limită pentru efectuarea rezervărilor şi prezentarea greşită a reducerilor, scrie Reuters.
Executivul UE şi autoritatea olandeză pentru consumatori şi pieţe au purtat discuţii cu Booking.com anul trecut şi au acceptat angajamentele pe care compania şi le-a asumat pentru a-şi adapta practicile în conformitate cu legislaţia UE privind consumatorii.
„Ca lider de piaţă, este vital ca companii precum Booking.com să-şi îndeplinească responsabilităţile în acest domeniu”, a declarat Didier Reynders, comisarul UE pentru justiţie şi consumatori, într-un comunicat.
Booking.com a declarat că a colaborat în mod voluntar cu Comisia şi cu grupurile de consumatori naţionali pentru a-şi asuma angajamente în beneficiul consumatorilor din UE.
„În cele din urmă, Booking crede în legislaţie şi standardele clare care se aplică tuturor celor din industrie, pentru a crea condiţii de concurenţă echitabile şi standarde consistente pentru consumatori”, se arată într-un comunicat.
Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de consum vor continua să monitorizeze toate site-urile de călătorie online pentru a asigura un tratament echitabil pentru consumatori
Booking.com ar urma să facă modificările până pe 16 iunie, a spus Comisia.
- clarificarea faptului că rezervările de tip „ultima cameră disponibilă” se referă exclusiv la ofertele de pe platforma Booking.com
- ofertele nu vor mai fi prezentate ca având un termen limită dacă acelaşi preţ se aplică după expirarea termenului
- va trebui să existe asigurări că ofertele prezentate ca reduceri reprezintă economii reale
- va fi afişat preţul total într-un mod vizibil şi clar (fără taxe ascunse, plăţi suplimentare, comisioane etc)
- va fi indicat clar dacă cazarea a fost oferită de o gazdă privată sau de un profesionist Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de consum vor continua să monitorizeze toate site-urile de călătorie online pentru a asigura un tratament echitabil pentru consumatori.
- ADS -