evomag.ro
starshiners.ro

- ADS -

Raiffeisen Bank

Istoria Raiffeisen Bank in Romania incepe in 1994, cand Grupul Bancar Austriac Raiffeisen a deschis o reprezentanta in Bucuresti. In 1998, aceasta a fost transformata in subisidiara Raiffeisenbank (Romania), oferind servicii si produse pentru companii. Raiffeisen Bank Romania a rezultat din fuziunea, incheiata in iunie 2002, a celor doua entitati detinute la acel moment de Grupul Raiffeisen in Romania: Raiffeisenbank (Romania) si Banca Agricola Raiffeisen S.A., care fusese infiintata in 2001, dupa preluarea bancii de stat Banca Agricola de catre grupul austriac.

Peste tot in lume, Raiffeisen Bank este reprezentata de crucea cu caluti

Simbolul este preluat de pe frontoanele caselor de la tara din Austria. Acolo traditia spune ca pentru bun augur, cele doua barne care incheie acoperisul unei case trebuie sa se incruciseze. Iar daca crucea are doua capete de caluti, locatarii casei vor fi paziti de rele. Raiffeisen a transformat acest simbol al protectiei in propria marca deoarece membrii comunitatii Raiffeisen se protejeaza reciproc de dificultatile economice, colaborand, sustinandu-se unul pe celalalt.

Friedrich Wilhelm Raiffeisen

evomag.ro Ideea care sta la baza Raiffeisen Bank s-a nascut in criza agricola de la mijlocul secolului al XIX-lea. In Europa Centrala preindustriala, taranii scapati de jugul feudalismului incercau sa faca fata concurentei zdrobitoare a marilor producatori agricoli. Si cum necazurile nu vin niciodata singure, in 1846 – 1847 recoltele au fost atat de proaste, incat s-a instalat o foamete dura. Majoritatea populatiei rurale traia intr-o saracie extrema, lipsita de mijloacele minime de subzistenta. Solutia a venit de la un tenace primar prusac, F.W. Raiffeisen. El i-a invatat pe tarani sa se asocieze, sa se sustina la greu, sa economiseasca si sa se imprumute cu bani unii pe ceilalti. Ideea a prins imediat si a fost preluata in toate statele germane si mai apoi in toata lumea. Astfel s-a nascut cooperativa de credit Raiffeisen. Asocierea taranilor pentru surse de finantare era o idee care preocupa intelectualitea germana la mijlocul secolului XIX. Ceea ce l-a deosebit pe F.W. Raiffeisen de contemporanii sai a fost incapatanarea cu care si-a urmarit ideea. Nu a fost un idealist caci detesta utopiile, ci un excelent pragmatic, care n-a cunoscut odihna pana cand ideea lui nu a fost pusa in practica. In timpul crizei agricole, F.W. Raiffeisen a fost profund miscat de suferinta concetatenilor sai si a ajuns la concluzia ca lucrul de care oamenii aveau cea mai mare nevoie era accesul la credit.

Prima cooperativa de credit Raiffeisen

Ideea de ajutor reciproc si cooperare a ajuns rapid si la bani, la economii si imprumuturi. F.W. Raiffeisen a incurajat infiintarea cooperativelor de credit pe principii non profit. In 1862 el devine cofondatorul a trei cooperative de credit, infiintate in sate vecine. Ideea era simpla: membrii cooperativei economiseau impreuna, puneau banii la un loc si ii imprumutau pe cei care aveau nevoie, cu dobanzi rezonabile. Cooperativa functiona dupa principii democratice. Primeau imprumuturi doar membrii, iar banii erau folositi fie in productie, fie in comercializarea produselor obtinute. Ca principiu prudential, toti membri cooperativei garantau pentru cel care lua un imprumut. Motto-ul primei cooperative era: “Ich für dich, du für mich” (Eu pentru tine, tu pentru mine).

Primele banci regionale si centrale infiintate

Pentru reducerea la maximum a riscului financiar, cooperativele satesti s-au unit. In 1872, F.W. Raiffeisen a fondat prima cooperativa regionala de credit, Banca Cooperativa de Agricultura pentru Renania, la Neuwied, coordonand cateva cooperative de credit. El a fost primul director al bancii si a continuat sa coopteze mici cooperative locale. In 1877 a fost infiintata Asociaţia Cooperativelor Rurale, coordonata central de Banca Generală Agricolă Germana de la Berlin. Sistemul bancar dezvoltat atunci este si astazi model pentru orice institutie de credit. Puterea asocierii isi spunea deja cuvantul. Membrii cooperativelor schimbau informatii si primeau consultantă juridica. Deveneau o forta. In 1881 a fost construit primul depozit agricol regional. De atunci, depozitele Raiffeisen au fost o parte integrantă a peisajului rural din Germania.

Ideile lui Friedrich Wilhelm Raiffeisen se raspandesc in toata lumea

La moartea lui F.W. Raiffeisen, in 1888, in Germania erau deja 425 de societati Raiffeisen. In Austria erau 120. Ideea a continuat sa faca valuri si, pana la sfarsitul secolului al XIX-lea, s-a raspandit in Imperiul Austro-Ungar, Franta, Elvetia, Belgia, Luxemburg si Olanda. Cu greu se mai gasea un sat fara o cooperativa de credit sau un depozit care sa nu poarte semnul celor doi caluti. Reactia in lant a cuprins apoi India, Japonia, Canada, SUA şi Australia, initial sub forma societatilor de credit, ulterior sub cea a cooperativelor de credit. In Europa Centrala, asociatiile de imprumut au ajuns sa fie cunoscute ca Raiffeisenbank.

MOSTENIREA LUI F.W.RAIFFEISEN

Astazi, cu greu gasesti un sat sau oras in Austria care sa nu aiba o stradă sau o piateta care sa ii poarte numele. Mai presus de toate, insa, Fridrich Wilhelm Raiffeisen reprezinta organizatia impresionanta pe care a lasat-o in urma. Nascuta din dorinta de a scapa de saracie si de a face fata unei piete din ce in ce mai concurentiale, dupa aproape 150 de ani, creatia lui F.W. Raiffeisen se confrunta cu aceleasi provocari: o piata globala, extrem de concurentiala, in fata careia flexibilitatea si sustinerea reciproca fac diferenta. Potrivit mostenirii lasate de Raiffeisen, deciziile economice nu ar trebui luate doar cu gandul la maximizarea profitului. Corporatiile ar trebui sa isi asume si responsabilitatea fata de oamenii din jur, fata de natura si sa caute solutii pentru dezvoltarea economica sustenabila. Astazi, ideile lui Raiffaisen sunt mai pertinente ca niciodata. Friedrich Wilhelm Raiffeisen a reusit sa-si puna ideile in aplicare, ajutandu-si concetatenii sa scape de saracie. Mai mult decat atat, fara sa-si fi propus asta, ideile sale au ajuns sa inspire milioane de oameni din toata lumea.

vivacredit.ro

Produsele Raiffeisen Bank

Viziune

Sa fim ecosistemul financiar preferat

Viziunea noastra este sa fim ecosistemul financiar preferat din Romania unde clientii, angajatii si partenerii nostri isi impartasesc unii altora experienta si mobilizeaza resurse pentru a crea valoare pentru toti.

Valori

Integritate

Suntem onesti, deschisi si intotdeauna facem lucrurile asa cum trebuie. Ne pastram obiectivitatea in orice interactiune. Ne tinem de cuvant si reactionam fata de comportamente lipsite de etica si profesionalism. Nu spunem despre colegii nostri lucruri pe care nu le-am spune si de fata cu ei.

Invatare

Suntem dornici sa aflam lucruri noi si invatam repede. Ne recunoastem greselile si invatam din experientele noastre. Facem schimb de cunostinte, bune practici si inovam. Ramanem deschisi la schimbare si o adoptam intr-un mod care incurajeaza colaborarea si capacitatea de adaptare.

Respect

Ne respectam unii pe altii, ne recunoastem capacitatea, valoarea si faptul ca putem influenta lucrurile in bine. Ii tratam pe ceilalti asa cum ne dorim ca ceilalti sa ne trateze pe noi. Ii acceptam pe cei care sunt diferiti de noi, dar au un caracter bun (simt inalt al moralitatii, integritate etc.). Apreciem diversitatea de idei, opinii si experiente.

 

Pasiune

Ne place ceea ce facem si suntem dornici sa ne ajutam clientii sa reuseasca. Suntem o sursa de inspiratie pentru ceilalti. Ne depasim limitele. Suntem mandri sa lucram la Raiffeisen Bank, inconjurati de oameni care gandesc la fel ca noi si le inspiram celor din jur sentimentul de pasiune si implicare.

Colaborare

Apreciem diversitatea de opinii, indiferent de ierarhii. Stim sa ascultam, suntem clari si precisi atunci cand comunicam. Atunci cand avem pareri contradictorii cu cineva, aducem argumente solide si avem in vedere esenta problemei. Nu condamnam greseala, dar consideram o greseala a nu oferi sau cere ajutor atunci cand este necesar. Oferim celorlalti sprijin din proprie initiativa.

Discernamant

Ne straduim sa avem mai putine reguli, mai multe principii si sa fim rezonabili. Evaluam situatiile in mod obiectiv si mergem la sursa problemei. Suntem capabili sa luam decizii chiar si cand situatia pare neclara. Aplicam regula bunului simt mai presus de orice. Avem curajul sa schimbam directia atunci cand situatia o cere si mergem la sursa problemei.

 

Simplitate

In relatia cu clientii, avem in vedere simplitatea si confortul. Suntem foarte atenti la modul in care ne executam sarcinile. Incercam in mod constant sa reducem complexitatea si sa simplificam lucrurile. Lucram eficient si nu irosim resurse.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of