Și Emag tolerează frauda unor parteneri.
O tolerează cenzurînd la sînge recenziile negative.
Fraudă clară, cînd primești un produs defect cu urme clare de utilizare.
Îl returnezi în showroom, dar vrei să dai și review negativ ca să știe clientul următor la ce se poate aștepta de la acel vînzător..
Recenzia este refuizată de cenzor, pe motiv că vînzătorul a fost informat. Mda, că vînzătoruil nu știa ce a făcut.
Sau mai puțin clară, cînd comanzi un covor despre care se spune că are 9 mm grosime, și vă este 100% bumbac, ca să constați că are 2 mm, și e poliester.
Sau iar foarte clar cînd conform specificațiilor, coletul ar trebui să fie de peste un kg, și primești ceva sub un sfert de kg.
Ba mai mult, eticheta de expediție este lipită peste alta mai veche, deci clar un retur de la alt client care a refuzat să se lase țepuit.
Da, returul gratuit și banii returnați integral, nu ești păgubit, dar timpul pierdut cu returnarea și dracii aferenți experienței nu contează?
Și dacă vrei să avertizezi viitoarele victime cu o recenzie care să descrie tentativa de fraudă, ți se pune pumnul în gură cu fraze standard, gen
-recenzia nu se referă la seller, sau prea puține detalii.
Cum adică nu se referă la seller? Se referă precis la seller care a trimis altceva de zece ori mai ieftin, nu ceea ce a fost comandat.
Și cum prea puține detalii? Cîte detalii mai sînt necesare în afară de cea că nu este comanda onorată corect?
Sau fraudă ce poate fi de fapt doar o greșeală. Produsul este afișat ca avînd o cantitate de 250 Mililitri. Și primești doar 200.
Prețul nu mai contează, comandai oricum chiar dacă prezentarea preciza 200, sau chiar 100.
Dar ai citit 250, vrei 250. Altfel se cheamă fraudă.
Și o reclami. Este o greșeală, asta e rămîi cu pata acolo la recenzii, și clientul care verifică, știe la ce să se aștepte, își asumă riscul de a plăti interal, dar de a primi marfa parțial.
Dar cînd Emag refuză în mod repetat recenzia, indiferent de modul în care o reformulezi, este clar că Emag protejează țeparii.
Sînt fraude minore de cîțiva lei sau cîteva zeci de lei. Oamenii se lasă păgubași, timpul și nervii uzați cu recuperarea valorează cu mult mai mult.
Și din acest motiv acești borfași mărunți cîștigă, și devin din ce în ce mai mulți.
Dar cîștigă și pentru că Emag îi protejează.
Cine se duce și comandă ceva la preț de pleașcă de pe un magazin obscur, promovat pe FB, își merită soarta.
Dar cînd magazinul e sub umbrela Emag, și recenziile sînt imaculate, chiar dacă prețul ar trebui să ridice un semn de întrebare, ești într-un magazin credibil, și vigilența îți este adormită..
Nu cred că subiectul este chiar de nivelul politia economica,anaf,opc…etc, precum exemplul cu Beta Mall, deși poate e.
Oricum, nu mă obosesc cu chestii atît de grele.
Dar o campanie pe forumuri nu mă costă prea mult timp.
ehomba